zjistíte, co nejde Vašemu dítěti
výčet schopností a dovedností, které potřebujeme k úspěšnému psaní diktátů všichni, bez ohledu na věk a vzdělání Vám pomůže zaměřit se na to, co nejde Vašemu dítěti
zjistíte, co je potřeba rozvíjet
odhalením skutečných příčin, proč je Vaše dítě neúspěšné při psaní diktátů, zjistíte, co je potřeba rozvíjet
jak to procvičovat
spoustu návodů, nápadů a her, jak tyto schopnosti rozvíjet a podporovat použijete k procvičování se svým dítětem
vlastní tvoření a hry pro rozvoj
fotografie her a praktické návody na výrobu jednoduchých pomůcek využijete k vlastní tvorbě a pomůžete Vašemu dítěti zlepšit paměť, zrakové a sluchové vnímání
zlepšení samotného psaní
tipy na zlepšení psaní pomohou zkoordinovat, zrychlit a zpřesnit ruku při psaní
Báro, děkujeme! Tato knížka je souhrnem všech aktivit, které jsme doposud s naším Daníkem, teď již školákem, společně s Tebou dělali. Po přečtení Tvé knížky teď vím, že máme před sebou další výzvy, ale určitě se na ně těšíme a vyzkoušíme je, protože Tvé rady a doporučení opravdu fungují. Za ty necelé 4 roky, co k Tobě s Dankem docházíme, vidíme obrovské pokroky. Když jsem pročítala jednotlivé kapitoly, vybavila se mi spousta situací, kdy jsme zkoušeli Tvé metody a i když se občas zdálo, že nemůžou fungovat, prostě fungují….Tvou knížku doporučuji všem rodičům; není to žádné odborné pojednání, ale praktická a milá knížka plná konkrétních příkladů a návodů.
Díky za e-book, je bezva, myslím, že se nám s Mikym a jeho diktáty bude hodit
Říci, že někomu něco ve škole nejde a dát mu pětku, je jednoduché. V podstatě je to i pohodlné řešení, zařadit si dítě do „přihrádky“ lenoch, lajdák, hlupák, neschopný … A je to bez starosti. Daleko těžší je jít do hloubky. Zamyslet se a pokusit se najít příčinu. Vyžaduje to trpělivost, čas, pozorovací talent a také znalosti a zkušenosti. Ani to však nestačí. I když se podaří příčinu, proč je dítě v některé oblasti neúspěšné, odhalit, zdaleka to není konečná. Dá obvykle spoustu práce, než jsou vidět pokroky. Školní systém je nastaven většinou tak, že děti rozhodně příliš nemotivuje. Naopak. A dítě, které přijde domů unavené ze školy, těžko bude s radostí „trénovat“ záležitosti jako: kde napsat tvrdé Y a kde měkké I, „háčky a čárky“, vyjmenovaná slova, psaní dalších diktátů…. To by nebylo dítě, ale robot.
Máme dvě děti – jedno z nich potřebuje vydatnou pomoc – jinak hrozilo, že bude zaškatulkováno právě do skupiny „neschopných“, „líných“, „zlobivých“. Podařilo se však nahlédnout „pod povrch“ – naštěstí včas.
Jsem moc ráda, že se povedlo aktivity a metody, které našemu dítěti výrazně pomohly a stále pomáhají, shrnout do skvělé knížky. Navíc knížky, která je psána s otevřeným srdcem a zápalem pro věc. Má nápad, nedělá z dětí roboty a je naprosto srozumitelná. Jako rodič, který si většinu aktivit popisovaných v knížce mohl ověřit v praxi, mohu jen doporučit. Skvělá práce, Báro!
Děkuji za inspiraci v podobě činností, které jsem z e-booku mohla vytáhnout a využít. Určitě pomáhají k nápravě, z mého pohledu také k rozvoji předčtenářských dovedností u dětí předškolního věku. Věřím, že Váš e-book poslouží i školkám dalším a eliminuje tak počet dětí s „diktátofobií“
Pingback:Logopedie? Co to je? | Barbora Kopelcová
Pingback:Mé první setkání s…… | Barbora Kopelcová